zweet op vreemde plekken - Reisverslag uit Bandar Penawar, Maleisië van Danielle Meijer - WaarBenJij.nu zweet op vreemde plekken - Reisverslag uit Bandar Penawar, Maleisië van Danielle Meijer - WaarBenJij.nu

zweet op vreemde plekken

Door: d.meijer

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 Mei 2015 | Maleisië, Bandar Penawar

Vandaag is het moment van werk aangebroken. Iedereen om 7 aan het ontbijt, samen de malaria tablet nemen en in de bemo naar het werk. We starten bij het tehuis van lombok care. De pomp moet in de put, bestraten en de watertank demonteren. Ook moeten er sleuven gegraven worden om het water van de pomp bij de tank te krijgen. Als iedereen een taak heeft gaam we aan de slag en al snel drijft iedereen in zijn eigen zweet.gekukkug is het niet heel warm en hoeven we niet veel te doen, not! Na een kwartier zijn de hoofdjes rood van inspanning en krijgt het begrip "wet t-shirt" een nieuwe betekenis. De zon brand en we moeten regelmatig stoppen en water bijdrinken . Maar voor mijn gevoel drijft het er via de poriën zo weer uit. We hebben uiteindelijk goed meters kunnen maken en de donkere wolken kondigen onze eerste tropische bui aan. En wat zijn we daar blij mee, iedereen is doorweekt maar het koelt heerlijk af. Het was een goede dag, veel gedaan en morgen zwemmen met de kinderen van het tehuis, dat gaat een hele ervaring worden.

Verslag uit: Maleisië, Bandar Penawar

Danielle

29 april vertrek ik voor 2,5 week naar Sengiggi op Lombok, samen met mijn studenten. Hier gaan we aan de slag voor de stichting go for lombok. We gaan werken aan schoonwasten projecten en verbeteringen aanbrengen bij het gehandicapte tehuis van lombok care.

Actief sinds 17 April 2015