Tatu - Reisverslag uit Bandar Penawar, Maleisië van Danielle Meijer - WaarBenJij.nu Tatu - Reisverslag uit Bandar Penawar, Maleisië van Danielle Meijer - WaarBenJij.nu

Tatu

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 Mei 2015 | Maleisië, Bandar Penawar

Moe, beetje wel maar goed dat went ook net als de hitte, de geuren en de mentaliteit. Nadat we gereedschap op hebben gehaald bij het tehuis meteen door naar Tatu . Daar werden we al opgewacht door de locals. Nadat we de ploegen ingedeeld hadden is er gestart met kappen van de gleuven waar het leidingwerk in moet. Maar een vrouw die werkt dat is toch een heel ander verhaal. Of ze kijken je vreemd aan of ze pakken het gereedschap over en zeggen no no. Maar ik hoef niet bang te zijn dat ik niet kan werken , na een tijdje zijn ze gewend. Als blijkt dat een van de locale dames de jongens van ons wel intressant vindt maakt ze ook meteen duidelijk dat ik geen woman ben, to strong . Ik had de boomstronk voor het huis aan de kant getild en dat kom nooit door een vrouw gedaan zijn. Echt vrouwelijker voel je je er niet door maar goed. Als ik terug kijk op de dag dan is de conclusie dat er hard gewerkt is en dat we goed op schema liggen. Misschien wel een beetje voor. Dus vanavond gaan we samen in sengiggi een biertje drinken en het eerste rondje is voor mij .

  • 06 Mei 2015 - 22:25

    Jenny:

    Ha sjattie,
    pap en ik smullen van je verhalen. je hebt verborgen talenten.
    ja ja een vrouw aan het werk in Lombok , zullen ze zeker vreemd vinden, maar niet als ze wisten dat je thuis ook veel klust. Je komt straks bruin, gespierd en voldaan terug naar Neel.
    Blijf vooral schrijven, slamat makan , of tirima kassi, hou je haaks , mam

  • 07 Mei 2015 - 12:43

    Inge:

    Ha D! Leuk dit! Hahahaha...jaa tjaa....vrouwelijkheid blijft wel een beetje een thema bij jou of niet?!! :-p
    Maar zo te lezen een mooie combi van hard werken, keten en cultuur snuiven. En dat jullie voor hun een attractie zijn geloof ik meteen!! Zie het helemaal voor me. Ik blijf je volgen! X

  • 07 Mei 2015 - 21:56

    Babette:

    He lieverd, mijn eerste reactie was niet doorgekomen dus nu poging 2 ;-).
    Wat een leuke verhalen, je schrijft precies zoals je bent heel mooi! Zo te lezen is het veel meemaken, best zwaar maar ook bijzonder. Een welverdiend biertje voor jullie! Volgende x naar Scandinavie??? Daar val je niet op haha. Veel lfs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Bandar Penawar

Danielle

29 april vertrek ik voor 2,5 week naar Sengiggi op Lombok, samen met mijn studenten. Hier gaan we aan de slag voor de stichting go for lombok. We gaan werken aan schoonwasten projecten en verbeteringen aanbrengen bij het gehandicapte tehuis van lombok care.

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 3997

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 17 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: